مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 09:172022-06-29سياسي

فارس من| ماجرای سگ گردانی و درخواست ستاد امر به معروف از قوه قضاییه


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرگفت:باید در خصوص سگ گردانی در معابر عمومی و پارک ها قوانین لازم تدوین شود و قوه قضاییه در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،این روزها موضوع سگ گردانی در محلات، تفرجگاهها و بوستان های شهری باعث ایجاد رعب و وحشت بین مردم شده است و عده ای نیز با رواج این پدیده سعی در ترویج این فرهنگ غربی دارند.

با توجه به طرح موضوع لزوم رسیدگی به وضعیت سگ گردانی در معابر عمومی و پارک ها و درخواست سردار اشتری فرمانده فراجا در مورد مشکلاتی که برای مامورین انتظامی در پرونده های قضایی در این خصوص ایجاد شده است، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نامه ای به رییس قوه قضاییه اظهار داشت: بنا به فتاوای مراجع معظم تقلید، سگ زینتی هیچگونه مالیتی ندارد؛ اگرچه با مبالغ هنگفت خرید و فروش شود در خلاهای قانونی هر فردی می تواند  هر سگ زینتی را بدون خرید و فروش در اختیار بگیرد.

وی گفت: باید در خصوص سگ گردانی در معابر عمومی و پارک ها قوانین لازم تدوین شود و قوه قضاییه در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشد.

در این نامه آمده است: همانگونه که استحضار دارید عدم مالیت سگ به جز در موارد استثنایی مبتنی بر فایده عقلایی، از مسلمات فقه اسلامی است؛ با این ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| ماجرای سگ گردانی و درخواست ستاد امر به معروف از قوه قضاییه

فارس من| ماجرای سگ گردانی و درخواست ستاد امر به معروف از قوه قضاییه